Vyberte si vhodné cíle podle věku, dovedností nebo kompetencí
Vzdělávací cíle v tomto návrhu rozřazujeme podle věku studentů do oddílů zhruba odpovídajících prvnímu, druhému a třetímu stupni vzdělávání a dospělosti, která může znamenat další studium na vysoké škole stejně jako celoživotní učení osob, které se o téma dále zajímají.
Pro větší přehlednost rozlišujeme cíle v oblasti znalostí, dovedností a postojů / hodnot / chování, jakkoli je zřejmé, že toto rozdělení je jen orientační.
Cíle formulujeme z pohledu učícího se jedince. Díky tomu mohou být lépe využitelné v různých vzdělávacích prostředích, včetně programů neformálního vzdělávání.
Je to jen návrh a inspirace!
Tyto cíle nejsou závazné. Představují pomůcku pro naše uvažování a zacílení naší výuky. Jsou poměrně ambiciózní, stanovují směr, kam bychom měli mířit, nikoli požadavek, který musí každý žák splňovat. Samozřejmě si můžeme cíle dále doplnit, rozpracovat, nebo si stanovit cíle vlastní, které nám budou vyhovovat více.
Vyzkoušejte také
Na co všechno se zaměřit v klimatickém vzdělávání?
Zkuste si představit vzdělávání jako jízdní kolo. Co všechno mohou symbolizovat jednotlivé části a jak je využít jako pomůcku pro ucelenou […]
Získejte více jistoty v tématu díky online kurzu Klimatická změna
Přihlaste se do online kurzu pro pedagožky a pedagogy, kteří chtějí učit o změně klimatu a hledají informační i metodickou podporu. Je to zdarma […]
Co žáci vědí o změně klimatu a jak se cítí?
Oporu pro porozumění prioritám klimatického vzdělávání nám mohou dát i závěry nejnovějších výzkumů. Přinášíme vám proto výtah klíčových informací ze tří […]