Víme, že mladí lidé se zajímají
Řada mladých lidí se zajímá o změnu klimatu a jejich zapojení je pro změnu klimatu klíčové. Rozvojový program OSN například upozorňuje na skutečnost, že mladí lidé do 18 let jsou nejsilněji přesvědčenou skupinou o nutnost řešení klimatické otázky. Pro tyto mladé lidi poskytují neziskové organizace důležitou platformu, která jim může umožnit aktivní zapojení do problematiky změny klimatu. Organizace ovšem musí porozumět potřebám mladých lidí. Díky znalosti překážek, které jim brání v zapojení se do environmentálních aktivit, je možné efektivně tyto bariéry překonávat a zvýšit tak počet zapojených mladých lidí.
Jak jsme postupovali
Pro získání hlubokého vhledu do zkušeností mladých lidí jsme zvolili výzkumnou metodu ohniskových skupin (focus groups), která nám pomáhá odhalit specifika a podrobnosti perspektiv jednotlivých dotazovaných. V rámci výzkumu byly realizovány čtyři skupiny, z nichž dvě zahrnovaly práci s respondenty, kteří jsou aktivní v občanských aktivitách na ochranu klimatu, a další dvě pracovaly s těmi, kteří se o téma ochrany klimatu zajímají a mají zájem se více zapojit.
Co jsme se dověděli
Díky analýze získaných dat jsme identifikovali 12 klíčových překážek, které brání mladým lidem v zapojení se do ochrany klimatu, a zformulovali jsme doporučení pro tři hlavní aktéry – školy, neziskové organizace a města a obce – na systematickou podporu mladých lidí pro jejich zapojování do ochrany klimatu. Tato rámcová doporučení vám mohou pomoci lépe plánovat své programy a aktivity spojené s řešením klimatické změny.
Tento výzkum byl realizován v rámci projektu 1Planet4All, podpořeného z fondů Evropské Unie.
Autoři publikace: Bronislav Farkač, Adéla Becková a Ondřej Kácha z týmu Green Dock, pro Člověk v tísni, o. p. s.
Vyzkoušejte také
Tři pilíře angažovanosti
Proč se lidé nechtějí zapojit do řešení environmentálních problémů? Tři pilíře angažovanosti zalepí propast mezi jednotlivcem a systémem, bourají zmatení ze […]
Active Citizens – Chráníme klima!
Ucelená metodická publikace, která vás provede tím, jak začlenit do výuky téma klimatické změny a podpořit aktivní občanství u žáků. Najdete zde […]
K jakým cílům učení směřovat s různě starými žáky?
Pokud si kladete otázku, co všechno by měli umět žáci v určitém věku, aby změně klimatu porozuměli na základní úrovni a zároveň […]