Fakta, mýty, média

Kritické myšlení je stále důležitější, a to nejen v oblasti klimatické změny. Společně naučíme žáky odlišit fakta od mýtů a podíváme se, jakým způsobem ovlivňují média veřejné mínění.


Proč zanikla keltská civilizace?

Mohla změna klimatu způsobit zánik vyspělé civilizace? Jak vlastně můžeme zjistit, co k jejímu kolapsu vedlo? Žáci pomocí písemných a archeologických pramenů, […]

Velikonoční ostrov – šlo zabránit katastrofě?

Badatelská lekce do dějepisu uvozená otázkou „Jak mohli na Velikonočním ostrově zabránit katastrofě?“ Žáci dohledávají skrze modelová svědectví obyvatel ostrova, […]

Klima pub kvíz

Zúročte vaše znalosti o klimatické změně a změřte síly v pub kvízu. Hraje se v týmech na tři kola a hráče čeká i kreativní úkol. Po […]

Média o klimatu: hrozba nebo příležitost?

Novináři často rozhodují o tom, co si lidé o klimatické změně myslí. Ovlivňují naše emoce i zájem. To všechno se pak promítá do […]

The Solar Powered Village of Tinginapu, in the Eastern Ghats of Orissa: Barefoot solar engineer Minakshi Diwan 20, tends to maintenance works in the solar village.The Orissa Tribal Empowerment and Livelihoods Programme (OTELP) is an organisation funded by DFID and run with the state government of Orissa. The project took 4 women from a remote tribal village and trained them in Solar Powered Engineering, and installed Solar lighting in their village which had not seen electricity for over 15 years. The Orissa Tribal WomenÕs Barefoot Solar Engineers Association has now got a contract to build 3000 solar-powered lanterns for schools and other institutions and is training other people in the community.

Klimaskeptické argumentační fauly

Jaké argumentační postupy používají klimaskeptici? V této lekci se zaměříme na spor, jestli za klimatickou změnu mohou lidé. Žáci se naučí […]

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fakta a mýty o změně klimatu

Jak odlišit fakta od mýtů? Poradí nám vědecká data a grafiky. Žáci se společně ponoří do nejrůznějších údajů o klimatické změně, aby […]

Web tvoří: