Co v publikaci najdete?
Základem metodické příručky “Společně pro klima” je 6 výukových lekcí, které na sebe navazují. Jsou určené pro žáky 2. stupně ZŠ a studenty SŠ. Lekce vysvětlují globální problémy na lokálních příkladech a zároveň nabízejí možnost, jak se aktivně zapojit do řešení.
Názvy jednotlivých lekcí:
- Jak jsme na tom a co přitom cítíme
- Co se děje u nás
- Mapování obce nebo školy
- Místní akční plán pro klima nebo návrhy opatření na snížení uhlíkové stopy
- Spojme se a udělejme změnu
- Naše budoucnost
Lekce jsou sestaveny tak, aby na sebe navazovaly. V případě potřeby je možné vybrat jen jednu lekci, a tu vyzkoušet s žáky. Vždy je nutné brát na zřetel vzdělávací cíle lekce a vlastní znalosti žáků v tématu klimatické změny.
Prolistujte si vybrané ukázky z publikace:
Co bylo cílem?
Publikace vznikla v rámci projektu „Česko-německé partnerství pro vzdělávání v oblasti ochrany klimatu“, jehož cílem bylo vypracování komplexního dvojjazyčného vzdělávacího programu na téma vzdělávání v oblasti ochrany klimatu. Program byl zaměřen na školy a další vzdělávací instituce v obou zemích.
Vydání příručky bylo podpořeno Deutsche Bundesstiftung Umwelt– Německou spolkovou nadací pro životní prostředí (DBU) a Česko-německým fondem budoucnosti/ Deutsch-Tschechischer Zukunftsfonds.
Stáhněte si celou publikaci zde:
Autorky a autoři:
Julie Brožová, Eliška Hájková, Silvie Kozlovská, Johannes Metzner
a další lektoři a metodici střediska SEVER a Umweltzentrum Dresden.
Vydali: SEVER Horní Maršov, o.p.s. a Umweltzentrum Dresden
Vyzkoušejte také
Metodika dekarbonizace škol pro učitele
Víte, jak snížit uhlíkovou stopu školy? Tato příručka obsahuje návrh aktivit a pracovních listů se zaměřením na rozvoj klimatické gramotnosti žáků, […]
Etika klimatické změny
Nechte se inspirovat materiálem využívajícím přístup Filosofie pro děti ke zkoumání témat spojených etickou a hodnotovou rovinou témat klimatické změny. Příručka […]
Klimatická dobrodružství
Vyzkoušejte si badatelskou výuku v praxi. Zamýšlejte se nad projevy klimatické změny ve svém okolí i problémy, které způsobuje na druhém konci […]