Fakta, mýty, média

Kritické myšlení je stále důležitější, a to nejen v oblasti klimatické změny. Společně naučíme žáky odlišit fakta od mýtů a podíváme se, jakým způsobem ovlivňují média veřejné mínění.


Věda vs. veřejnost

Lekce vede žáky k rozpoznání vědecky podložených informací o změnách klimatu a motivuje k dlouhodobému vzdělávání se o klimatické změně.

Zdroj: Jakub Wittka, ARPOK

Na Antarktidě tajou ledy

Lekce vede žáky k ověřování si informací z hudebního klipu a poukazuje na důsledky změny klimatu ve vybrané části světa.

Zdroj: Jakub Wittka, ARPOK

Klimatická změna v básni

Lekce, která i přes svůj žánrový název pracuje s daty a informacemi z médií a buduje tak schopnosti žáků analyzovat textový materiál, s kterým se setkávají […]

Zdroj: Freepik.com

Proč zanikla keltská civilizace?

Mohla změna klimatu způsobit zánik vyspělé civilizace? Jak vlastně můžeme zjistit, co k jejímu kolapsu vedlo? Žáci pomocí písemných a archeologických pramenů, […]

Velikonoční ostrov – šlo zabránit katastrofě?

Badatelská lekce do dějepisu uvozená otázkou „Jak mohli na Velikonočním ostrově zabránit katastrofě?“ Žáci dohledávají skrze modelová svědectví obyvatel ostrova, […]

Klima pub kvíz

Zúročte vaše znalosti o klimatické změně a změřte síly v pub kvízu. Hraje se v týmech na tři kola a hráče čeká i kreativní úkol. Po […]

Foto: Člověk v tísni

Média o klimatu: hrozba nebo příležitost?

Novináři často rozhodují o tom, co si lidé o klimatické změně myslí. Ovlivňují naše emoce i zájem. To všechno se pak promítá do […]

Foto: DFID na Flickr.com (CC BY-NC-ND 2.0 DEED)

Klimaskeptické argumentační fauly

Jaké argumentační postupy používají klimaskeptici? V této lekci se zaměříme na spor, jestli za klimatickou změnu mohou lidé. Žáci se naučí […]

Foto: Spencer Thomas

Fakta a mýty o změně klimatu

Jak odlišit fakta od mýtů? Poradí nám vědecká data a grafiky. Žáci se společně ponoří do nejrůznějších údajů o klimatické změně, aby […]

Zdroj: European Parliament
Web tvoří: