Jak učím o klimatu v dějepise
Jiří Karen je učitelem dějepisu a zaměřuje se především na historická témata. Angažuje se ve skupině Dějepis+. Na příkladu badatelské lekce Ekologická krize včera a dnes, vám představí možnost propojení klimatického vzdělávání s konkrétními historickými událostmi.
Proč lidé demonstrovali za klima v roce 1989 a jakou měli motivaci pro ekologické protesty v roce 2019? Mají tyto dvě události něco společného anebo ne?
Jiří Karen je autorem i další badatelské lekce do dějepisu: Velikonoční ostrov – šlo zabránit katastrofě?, ve které žáci dohledávají skrze modelová svědectví obyvatel ostrova, co pravděpodobně způsobilo katastrofu, a následně v roli tehdejších obyvatel navrhují možná řešení krize.
Autor: Jiří Karen, předseda spolku Učitelé za klima. Doktorand, občasný publicista, včelař a učitel na základní škole. Zastánce moderní pedagogiky. Autor lekcí na webu. Vytvořeno pro Člověk v tísni, o. p. s.
Vyzkoušejte také
Ekologická krize včera a dnes
Proč lidé demonstrovali za klima v roce 1989 a jakou měli motivaci pro ekologické protesty v roce 2019? Žákům napoví přímá svědectví účastníků […]
Velikonoční ostrov – šlo zabránit katastrofě?
Badatelská lekce do dějepisu uvozená otázkou „Jak mohli na Velikonočním ostrově zabránit katastrofě?“ Žáci dohledávají skrze modelová svědectví obyvatel ostrova, […]
Učitelé učitelům: Petra Šimonová
Podívejte se na video, které pro vás nahrála Petra Šimonová o svých zkušenostech s klimatickým vzděláváním na základní škole.