Metodické minimum
Série článků vás provede metodikou klimatického vzdělávání. Ukáže, jak toto téma zapojit do nejrůznějších předmětů, aby bylo sdělné a pro žáky zajímavé.
Co je klimatické vzdělávání?
Jak rozumět roli učitele v oblasti klimatického vzdělávání, jaké cíle si při provázení žáků klást a jakou výzvu přináší pro tradičně oddělenou […]
Co si pohlídat, když začínám s klimatickým vzděláváním?
Jaké vzdělávání o změně klimatu skutečně funguje? Na základě shrnutí rozsáhlého pedagogického a psychologického výzkumu v mnoha zemích pojmenovali odborníci čtyři základní principy […]
Jak zařadit klimatické vzdělávání do školních předmětů?
Nabízíme vám řadu tipů pro učení o změně klimatu v předmětech na základní a střední škole. Najdete zde vybraná témata snadno uchopitelná v předmětech […]
K jakým cílům učení směřovat s různě starými žáky?
Pokud si kladete otázku, co všechno by měli umět žáci v určitém věku, aby změně klimatu porozuměli na základní úrovni a zároveň […]
Na co všechno se zaměřit v klimatickém vzdělávání?
Zkuste si představit vzdělávání jako jízdní kolo. Co všechno mohou symbolizovat jednotlivé části a jak je využít jako pomůcku pro ucelenou […]
Jak může klimatické vzdělávání podpořit celá škola?
Nechte se inspirovat tipy na to, jak téma klimatické odpovědnosti prolnout do různých úrovní života školy tak, aby se stalo […]
Co žáci vědí o změně klimatu a jak se cítí?
Oporu pro porozumění prioritám klimatického vzdělávání nám mohou dát i závěry nejnovějších výzkumů. Přinášíme vám proto výtah klíčových informací ze tří […]
Jak rozumět různým postojům studentů ke změně klimatu?
Výzkum České klima 2021 přinesl zajímavé poznatky o segmentaci české společnosti z hlediska postojů ke změně klimatu. V článku se dozvíte, jak výzkumníci […]